
Archiwum Państwowe w Częstochowie
Archiwum Państwowe w Częstochowie, czyli w skrócie Archiwum, znajduje się w Częstochowie przy ulicy Tadeusza Rejtana 13.
Tak wygląda budynek Archiwum
Budynek ma jedno wejście główne.
Od furtki prowadzi do niego chodnik.
Osoby na wózkach inwalidzkich mogą skorzystać z windy. Przy windzie znajduje się dzwonek, który wzywa osobę do pomocy osobie niepełnosprawnej.

Dyrektorem w Archiwum jest Elżbieta Surma-Jończyk. W pracy pomagają Jej kierownicy oraz pozostali pracownicy.
Czym zajmuje się Archiwum?
W Archiwum wykonujemy różne zadania:
- gromadzimy, przechowujemy, opisujemy i zabezpieczamy materiały archiwalne. Materiały archiwalne to stare dokumenty, np. pisma, mapy, fotografie, o które dbamy i których nie można zniszczyć
- udostępniamy materiały archiwalne, czyli pokazujemy dokumenty osobom, które ich potrzebują
- informujemy, czyli mówimy ludziom jakie materiały archiwalne są w Archiwum
- wydajemy uwierzytelnione kopie z przechowywanych dokumentów. Uwierzytelnione to znaczy takie, które potwierdzają, że są takie same jak oryginalny dokument
- organizujemy wystawy, konkursy, lekcje archiwalne dla wszystkich, którzy lubią historię naszego miasta i okolic
- udzielamy informacji, gdzie szukać dokumentów potwierdzających zatrudnienie i wynagrodzenie z nieistniejących zakładów pracy
Udostępnianie dokumentów może odbywać się w Czytelni Akt, która znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.
Przy wejściu do Czytelni Akt poczekaj, aż pracownik odblokuje drzwi i będziesz mógł wejść.
Tak wygląda Czytelnia Akt.
W archiwum znajduje się także Sala konferencyjno-wystawowa, na której prezentowane są różne wystawy i konferencje.
Tak wygląda sala konferencyjno-wystawowa.
Znajduje się ona po prawej stronie od wejścia głównego.
Kontakt z pracownikami Archiwum.
Jeśli chcesz przyjść do nas to zapraszamy do Archiwum od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00 (w środę pracujemy do 18.00).
Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie to zadzwoń na numer 34 363 82 31. Jest to też numer naszego faksu.
Możesz też wysłać e-mail na adres:
Żeby załatwić sprawy w Archiwum osoby ze szczególnymi potrzebami mogą:
- do nas zadzwonić na numer 34 363 82 31
- napisać pismo i wysłać je na adres:
Archiwum Państwowe w Częstochowie
ulica Tadeusza Rejtana 13
42-202 Częstochowa - możesz też napisać wiadomość i wysłać do nas e-mail na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - lub przynieść pismo do Biura Obsługi Interesanta
Biuro Obsługi Interesanta to miejsce w Archiwum, gdzie można zostawić pisma i uzyskać informacje.
Jak trafić do Biura Obsługi Interesanta?
Wchodzisz głównym wejściem.
Gdy miniesz drugie drzwi zobaczysz hol główny.
Kiedy spojrzysz w lewo zobaczysz drzwi Biura Obsługi Interesanta.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych
Specjalna toaleta znajduje się na parterze na wprost od wejścia głównego. Tak wygląda jej wnętrze.
Jeśli przyjedziesz do nas samochodem
Wjedź na parking za budynkiem
i zostaw tam samochód. Nie mamy specjalnych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Pliki do pobrania
Tekst łatwy do czytania - ETR (2,04 MB)